Kesian PC 2nd hand aku..


Salam pagi semua, minggu ni aku memang penat dekat opis sebab minggu ni opis aku buat lelong pc terpakai dekat staff dan orang luar.

Aku yang keje sebagai kulikutif ni biasalah..kenalah check semua pc yang nak d lelong tu sebelum ada buyer nak beli.

Tapi memang mengejutkanlah sebab lebih kurang 700 buah pc yang kita orang lelong tu..tak sampai 50 lagi baki yang tinggal. kalau ada pon yang dah ada problem so kita orang tak jual lah kalau ada problem ni.

harga memang berpatutan sekitar RM500 -RM550 je.. murah kan. so aku pon tak melepaskan peluang juga ambil satu pc tu.. opsss bukan ambil free ye.. aku pon beli juga sebiji untuk guna dekat umah main2 games ke atau tengok DVD..hehee

So gambar yang korang tengok dekat atas tu pc yang aku baru belilah dekat opis tu.. kesian belum ada meje lagi. syg aku janji nak belikan aku meja komputer nanti.. hehehe. buat masa sekarang ni pc aku ni duduk dekat lantailah dulu..

Last aku ada pc tahun 2001 sebelum pc tu rosak, itu pon aku beli masa aku mula sambung belajar dekat U dulu.. kalau tak jangan mimpilah nak pakai pc.

oklah dah malam ni.. korang semua mengantukkan baca entri aku ni.. dah g lah tido.. esok baru sambung blogwalking lagi ye.. daaaaa..

Ulasan

  1. spec PC ni macam mana??
    RM 500 murah la tapi kalau kena dengan spec yang best2...

    ade lagi tak PC lebih yang nak dijual oleh syarikat tu..
    :D



    Brainstorming di Kedai Mamak -> http://airfood.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Aku ada simpan 1 stok RM650 Kalau nak, spec AMD Athlon 64x2 Dual Core Processor 3800+1.99ghz, DVD+R/RW, RAM 1GB DDR,
    HDD 160 GB, USB Keyboard & Mouse, Monitor LCD 17" Warranty bila bertukar tangan kira dah habis (no.warranty)

    BalasPadam
  3. ahhh.. orang umah umah aku dah kasi spec tu.. tq syg.. kalau nak leh g tahu.. COD

    BalasPadam

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak