Selama ni aku minum air dot..dot....

Selamat malam semua, bertemu lagi d entri terbaru ahm, ari ni aku nak sembang sikit je tentang apa yang aku minum selama ni.

Korang boleh teka air apa yang ada dalam baldi aku dekat bawah tu.. air apa? pandai jawab murid ye.. tulah dia air tangki aku yang selama ni asik aku minum, buat masak, mandi ngan cuci baju dan juga guna ambil air sembahyang.


Air tangki yang aku keluarkan


amacam ada macam teh susu tak?

ni hasil setelah aku cuci tangki aku selama sejam tadi.


huhu.. kalau korang tengok gambar2 dekat atas tu memang tak lalukan nak minum air tu, tapi hakikatnya aku pon tak tahu dah berapa ratus liter entah dah masuk dalam perut aku.

pagi tadi kebetulan aku tak keje sebab masuk shif petang, hati aku tergerak nak g tengok air simpanan dalam tangki dekat umah sewa aku.

bila aku keluarkan air dalam tangki tu guna saluran buang air, hasilnya adalah gambar yang atas sekali yang warna coklat tu..

apa lagi aku dah tak lalu nak guna air tu terus aku g cuci hampir sejam. sampai air tu jernih macam gambar no.3 tu.

itu keladak lumpur yang aku jumpa.. yang cicak mati dengan lipas tak taulah.. sebab aku takjumpa dalam tangki tu.

Moral yang aku nak cerita dekat sini.. air paip yang dibekalkan kepada kita untuk kegunaan dekat umah memang tak bersih.. so kalau boleh belilah penapis air yang boleh menapis kekotoran dan klorin dari air paip rumah korang.. Wasalam

Ulasan

  1. Erk byk betol koleksi dlm tangki tu, cicak mati pun termasuk skali. Agak2 berapa lama tahan lepas cuci.. jenuh

    BalasPadam
  2. War....kotor betul. Mesti banyak khasiat yang dah diperoleh kan? :p

    BalasPadam
  3. er ade wat service cuci tangki tak?

    BalasPadam
  4. Omg!!..'Bersih' giler air pic no 1 tu kan??

    hehehe

    BalasPadam
  5. keciknya tangki air beliau itew.. mcm baldi

    BalasPadam
  6. adoi hancuss air tu... nasib tergerak hati gi cuci hehe

    BalasPadam
  7. gulp! terus pegang tekak n perut..huhu

    BalasPadam
  8. ish rase nak g cuci jugaklah. ntah2 mengkarung pun ade dalam tu. haha

    BalasPadam
  9. huhu.. tq yang datg komen.. memang jenuh aku membasuhnya.. tahan mungkin 2 bulan kot.. lepas tu kena cuci lagi.. aku tak sanggup minum air tu..huhuu

    BalasPadam
  10. er..teh susu xde kot. macam air cincau je kaler tp xde isi.huhu

    BalasPadam
  11. eeiii...geli weh. kalau lama tak cuci jadi cmtu ye...rasa nak gi tengok gak walaupun umah dah ada penapis air..huhu

    BalasPadam
  12. eeeyieerrkkkkkkk..... heh!!!
    banyaknye khasiat & vitamin..
    hehe.. pasni, rajin2 la basuh tangki yek.. hehe=)

    BalasPadam
  13. Register free disini. dan setiap hari login sekali anda dibayar RM0.50 cepat daftar di link ini http://www.loginwang.com/?a=ahm2480

    BalasPadam
  14. cicak pon leh tkjut tgk.huhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak