ASN3 AGIH PENDAPATAN 6.00 SEN SEUNIT



Salam,

Semalam 24 November 2010 Amanah Saham Nasional Berhad (ASNB), anak syarikat milik penuh Permodalan Nasional Berhad (PNB) telah mengumumkan pengagihan pendapatan sebanyak 6.00 sen seunit bagi Amanah Saham Nasional 3 Imbang (ASN 3) untuk tahun kewangan berakhir 30 November 2010. ( Berita penuh)



Alhamdulilah Syukur rezeki buat pelabur untuk tahun 2010 ni. Macam aku memang takda 1 sen pon melabur dalam ASN3 ni, kalau dalam ASB tu adalah beberapa sen.

Sekarang ni kalau takda modal nak melabur dalam ASNB ni pon boleh, sebab banyak bank-bank yang membuat tawaran pinjaman untuk pelaburan seperti ASB.

Sebagai contoh Pinjam 50K bulan-bulan bayar RM2xx dan secara tidak langsung RM50K kita terus dilaburkan dalam ASB. Bagi yang bijak hanya perlu membuat bayaran setahun sahaja untuk bayaran bulanan dan tahun berikutnya dibayar menggunakan dividen yang diumumkan pada setiap awal tahun.

Pada pendapatan korang untung atau rugi melabur dalam ASB ni dengan membuat skim pinjaman ASB.. kalau korang semua ada pengalaman melabur di unit amanah ni jom bagi pandangan di sini.

Sejarah dividen ASN3 - Credit 1-million-Dollar-blog

P/S : ingat dapat duit nuffnang nak start melabur dalam asb lah tahun depan

online counter

Tagged as : Tips pelaburan dalam unit Amanah seperti ASNB, Skim pelaburan pinjaman ASB , Sejarah dividen ASN3 dari tahun 2002-2009
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Ulasan

  1. duit nuffnang pun akak buat melabur asb ..buat pinjaman bank..sbb ada member yang suggest..

    BalasPadam
  2. hahaha.. aku pun xmelabur bro. xdek mase nk g asb.. nk g bank pun punye la susah.. x ckp mase..hehe

    BalasPadam
  3. @kak ina Kl : bagus ni contoh blogger yang bagus.. kak ina kembangkan lagi duit nuffang dengan melabur dekat ASB.. sya nak follow jugalah mcm tu..heheh

    @darkbatman : wah punya buzy sampai nak g bank pon susah ke bro.. ke dah boikot bank pasal kes salah tranfer duit tu..hehehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak