Bagaimana Mendownload Drama Dari Tonton.com.my

Salam semua,
Alhamdulilah aku dah selamat sampai kg. mertua di penang jam 3.00 pagi tadi.. macam biasalah aku ni kalau balik kg. mesti nak singgah tido je dekat lebuhraya.. hehehe.


Ok aku mulakan coretan aku pagi ni berkenaan website tonton.com.my yang semua tahu web ni milik syarikat penyiaran TV3 untuk membolehkan pengunjung menonton secara online.




Persoalan sekarang boleh ke kita nak download semua streaming drama, berita, filem dan dokumentari dalam tonton ni? Jawapannya "BOLEH". mesti ada yang tak sabar nak tahu macam manakan.. ok baca sampai habis entri aku ni dulu ye.. bikin suspent je.. hehehe





Pagi tadi aku dapat comment dari seorang sahabat yang aku kira banyak menyumbang trafik dalam blog aku atas pertukaran link download drama2 terbitan TV3.. nak tahu sapa yang comment ok boleh tengok header blog dekat atas.. orangnya adalah pemilik blog Mohd Isa. Apa yang dia tanya dekat aku? ok korang tengok comment dekat bawah dan jawapan dari comment tu..



Macam mana korang berpuas hati tak dengan jawapan aku.. mesti ada yang marah sebab rasa macam tertipu kan.. Tujuan aku buat entri ni bukan nak bagi tips macam mana nak download tonton tu.. tapi aku nak promosikan blog sorang sahabat yang bernama Mohd Isa.



P/S : Jangan risau aku bukan kedekut ilmu.. tapi buat masa sekarang ni aku tak bersedia lagi nak bagi tips pasal macam mana nak download ni.. mungkin suatu hari nanti bila aku dah terbuka hati insyaallah aku akan buatkan tutorialnya.. tunggu ye.. so doa-doalah banyak ye supaya aku cepat terbuka hati nak share tips ni..hehehe



"Seronok sebenarnya bertukar link dengan kak Yanmieonline & CikMin .. dia orang ni yang banyak menyumbang trafik blog aku.. terima kasih daun keladi.. trafik nak lagi dan lagi"



online counter

Tagged as : Tips Download di tonton.com.my, Panduan download di tonton.com.my



--------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------

Ulasan

  1. wah...memang xcited bila baca tajuk...tp kecewa la plak...hehe...tapi apa-apa pun terima kasih sebab mempromosikan blog sy bro...:)

    BalasPadam
  2. @Mohd Isa : sama2 bro.. takpe..nanti ada masa aku pm dengan kau..hehehe

    BalasPadam
  3. Ohh yaker... tak pa la nie aku tengah dok berdo'a semoga bro terbuka hati dan tangan untuk membocorkan rahsia nak download dari tonton.com

    BalasPadam
  4. salam bro.. bleh tlg masukkan link utk download Akademi Al-Quran musim ke 5 episod 10 x? TQ bro.. jk

    BalasPadam
  5. aku download pakai stream transport ok ja...alah kaedah ni x payah le nak jual...dah download nanti kita share ler....sharing is caring....

    BalasPadam
  6. sekarang macm dah tak boleh guna ja stream transport...tv3 dah dpt detect ka org dok download2 nih?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak