Betul ke yang ni namanya Advertorial | Sponsored Post

Salam semua,

Hari jumaat yang mulia ni aku nak sembang sikit pasal nuffnang.. dah lama aku tak menyembang pasal nuffnang ni.. lagi pon aku sebenarnya tak layak pon nak bagi penerangan sebab budak hingusan lagi dalam nuffnang.. kalau yang layak bercerita aku boleh kenalkan beberapa orang yang aku kira berpengalaman dalam komuniti nuffnang iaitu eyriqazz , Kak Ina, Teratakarmo, Darkbatman dan paling femes siapa lagi kalau bukan Kak Red (RM).. yang lain ramai lagi cuma tak ingat nama.. sorry ye..he3

Apa yang lain korang tengok dalam akaun aku ni?

Baru-baru ni aku ada dapat email dari pihak nuffnang yang minta aku buat satu review pasal kejayaan Proton dalam sukan rally.. nak tahu boleh baca dalam Proton Juara APRC 2010.

Sehari selepas aku dapat email tu aku tengok ada satu perubahan dalam akaun nuffnang aku yang mana ada satu penambahan icon berlabel Sponsored Post. Dengan tiba-tiba aku terfikir ini ke yang dinamakan advertorial yang dah ditukar nama kepada Sponsored post?

So apa lagi aku gilah google cari info pasal sponsored post nuffnang ni.. tapi malangnya tak jumpa satu artikel pon yang cerita pasal ni.. mungkin semua blogger senyap, tak nak cerita kot.. itu yang aku fikirlah.. tapi masing-masinglah kan buat apa nak kecoh2 .. hehehe

Yang menariknya baru-baru ni bila aku check bahagian earning aku pulak ada satu penambahan colum dalam erning tu macam dekat bawah ni.

Fist time dapat ni.. berapa ye bayaran dia?

Mungkinkah ini rezeki aku untuk tahun 2010 ni? apa pon terima kasih buat nuffnang yang sudi memberikan aku sponsored post ni. rasa dihati teringin lagi tapi tak tahu bila boleh melekat lagi.. hehehe..

Kalau korang tanya aku macam mana aku dapat? aku tak boleh jawab sebab aku tak pernah minta atau menagih simpati dekat nuffnang.. apa yang aku buat, aku buat je keje2 harian aku tu je.. seperti kata kak yan "tuah ayam nampak di kaki manusia siapa yang tahu"

P/S : nak domain percuma tak? kalau nak apa kata korang masuk dalam blog Yanmieonline & MelRomeo .. tuah anda siapa yang tahu?

online counter

Tagged as : Apa itu Sponsored Post Nuffnang, Kelebihan mendapat Advertorial dari nuffnang
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Ulasan

  1. tak pernah dapat advertorial, yang proton tu khas untuk G+ yang buat entry hari tu kan

    BalasPadam
  2. yeap... perasan gak tak ramai blogger yang update pasal advertorial... tapi bro eyriqazz rasanya banyak die dapat advertorial....

    BalasPadam
  3. wah bestnyeee, alhamdulillah rezeki :)


    www.yanmieonline.com

    BalasPadam
  4. @Sharinginfoz : betul2 yg masuk G+.. nasib baik register kalau tak sampai tua tak merasa advertorial..hehe2

    @hazman : memang ramai yang silent je dapat Advertorial.. kalau eyriqazz jangan cakaplah..rezeki dia murah..amin

    @suffer8zine : insyaallah satu hari kalau ada rezeki boleh dapat..

    @yanmie : tulah kak yan..harap2 ada rezeki lg tahun depan..

    BalasPadam
  5. Salam bro tu maknanya tuah ayam dikaki tu dah nam menjadi taji..hahahaha... nanti bertambah tajam la rezeki ko bro.. tahniah... nak bak mai sket..ahaks

    BalasPadam
  6. salam bro..
    erm blogger bkn xnk cite sal adver tuu tp takut tsilap bg maklumat 2 yg diam jer.. sponsored post 2 dpt biler traffic dh tinggi n uniq. lg2 klau dh salu join event, sngla nk dpt mcm bro. tahniah yer.. kagum same lu.hoho

    BalasPadam
  7. wah.. gua same ngan sharinginfo.. tak pernah dpt.. G+ camne pemilihan untuk entry protong gua tak tahu..

    btw tahniah.. hehe

    BalasPadam
  8. @abu :tq2 insyaallah..harap ko pon dapat merasa

    @darkbatman : wah otai dah bersuara..hehehe..insyaallah tahun depan kena rajin2 sikit joint event.. jeleous dgn darkbatman..hehehe

    @hamzah ian : G+ masa tu antar email kata kalau nak antar email kata setuju terima entri, sebab dia pilih terhad dlm 40 blogger kalau tak silap.. sebenarnya ada 39 blogger lg yg dapat..sapa tu ye...hehehe.. G+ masa tuaku register masa ada perjumpaan dekat sunway..yg tak dtg boleh join juga tapi masih belum dibuka secara online..

    BalasPadam
  9. Tahniah, saya pon baru first time dapart advertorial, kalo x kira project alpha la eh,huhu....

    BalasPadam
  10. @ihsan Az : tahniah juga ye.. rezeki G+

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak