Faktor-Faktor Turun Naik Trafik Blog

Salam,

Dah lama aku tak cerita pasal trafik blog, bukan trafik light ye.. kenapa pulak tiba-tiba aku nak menunjuk-nunjuk trafik aku ni. opss nanti dulu aku bukan nak berlagak atau bermegah tunjuk trafik yang tak seberapa ni, cuma aku nak kongsi dekat korang semua antara faktor-faktor yang dapat menentukan turun naiknya trafik blog.

Kalau korang perasan kenapa trafik blog aku turun mendadak dari 1000k visitor kepada 500 visitor sehari je. Semua kerana post entri dan blogwalking.. antara faktor-faktor yang mempengaruhi turun naiknya trafik adalah post entri yang korang buat.

Sebagai contoh sekiranya setiap jam korang ada buat entri dah tentu-tentu ramai pengunjung datang nak baca dan dekat situ dah berjaya tarik trafik. Tapi berapa ramai yang mempunyai idea nak update blog setiap jam... kecuali BEN ASHAARI je yang aku kira mampu update blog sekerap mungkin. kalau korang tengok setiap masa pengunjung dia je 40-50 orang setiap masa.

Satu lagi blogwalking.. dengan betul-betul blogwalking ni adalah salah satu faktor juga yang dapat menarik trafik. bagi blogger yang baru macam aku blogwalking memang penting untuk menjemput pembaca atau blogger untuk melawat blog aku. melainkan orang popular macam red mummy atau Hanis Zalikha bagi dia orang blogwalking tak perlu sebab tanpa entri pon orang tetap datang jelan-jalan dalam blog mereka.

Tengok macam blog aku dekat atas tu.. baru 4 hari aku tak buat entri dengan buat blogwalking trafik aku dah jatuh dum..dum macam durian busuk.. so untuk naikkan semula trafik tu kenalah bekerja keras semula lagi2 time buffered earning tengah meriah dalam blog ni.

P/S: Sentiasalah update blog sekerap mungkin dan jangan sesekali pandang remeh pada blogwalking.. sedangkan orang popular macam eyriqazz dan kak yanmie pon masih buat blogwalking ini kan pulak budak hingusan mcm aku ni.


online counter

Tagged as : Bagaimana untuk menaikkan trafik blog, Tips mendapatkan trafik tinggi
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Ulasan

  1. salam ziarah...saya amat percaya pada kekuatan BW..tanpanya..jgn harap traffics up smpai 100UV..huhu..kita mmg ada rakan blogger yg salu akan singgah jika kita hapdet n3..tapi itu xmenjamin utk traffics tinggi...

    hepi2 blogging dan jom berBW..hehe

    BalasPadam
  2. best nya tgk traffic cecah angka ribu...
    saya nk ratus pn ssh.. hehehehe

    BalasPadam
  3. ye, BW adalah cara terbaik utk org yg takde idea nk update blog stiap jam macam sy..huhu

    BalasPadam
  4. yer ker budak hingusan, cam mantap jer, dxkan la kot, kalo x xdapat mifi ngan asus,huhu...

    BalasPadam
  5. @sarah : betul tu sarah.. teruskan berblogwalking

    @Aima : takpe pelan2 lama bertambah nanti

    @cik zaza : samalah mcm saya..blogwalking salah satu cara

    @ihsan Az : insyaallah bro next time ko pon ada rezeki juga.. kawan2 sentiasa menyokong..

    BalasPadam
  6. Gerrard rasa anda dalam golongan yang hebat2, selalu je ada orang kat sini.huhu mintak tunjuk ajar.^_^v

    BalasPadam
  7. @wan Gerrard : aku tak hebat pon .. baru lagi dalam dunia blog.. kena rajin BW je..

    BalasPadam
  8. Salam ahm, thanks for the backlink *tetiba lak spiking nie* hahaha

    trafik blog nie pun mantap jugak...kipidap :)


    www.yanmieonline.com

    BalasPadam
  9. @yanmie : tq kak yan sebab datang komen sini.. segan bila otai datang ni

    BalasPadam
  10. BW tu banyak benefit, selain dpt tarik trafik, kita boleh bukak mata dgn baca entri2 mereka.. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak