Dari Mana Sumber Trafik Blog Aku

Salam,

Malam ni aku tergerak hati pulak nak kongsi sikit info pasal perkembangan blog myvitrd ni. Apa yang aku nak kongsi adalah dari mana datangnya sumber trafik untuk blog myvitrd ni.

Kalau diperhatikan dari stat blogger Youtube adalah penyumbang terbesar setiap hari untuk blog myvitrd, walaupun taklah beribu-ribu tapi sekurang-kurangnya ada trafik dari youtube setiap masa.

Bagaimana aku dapat trafik dari youtube? baca entri aku teknik promosi blog melalui youtube.


Untuk blog pula antara blog yang banyak menyumbang trafik adalah dari blog agakarebatu dan cikmin, ni semua adalah perkongsian dari pertukaran link bagi download drama-drama terbitan TV3.

Sesuatu yang menarik dalam referring sites adalah google menjadi penyumbang terbesar untuk blog ini. Mungkinkan ini dinamakan kuasa SEO.. jangan tanya aku apa itu SEO sebab sampai sekarang aku masih kurang mahir dan faham.. walaupun kekadang cuba juga mengorek rahsia Kak Yanmionline... tapi tak berjaya lagi.. harap2 satu hari nanti kak yan boleh turunkan ilmu SEO dia kepada blogger hinggusan macam aku ni.

Nota Kaki : Kenapa aku kejar trafik setiap hari? sebabnya satu trafik menyumbang $$$ dalam pendapatan nuffnang aku.. kalau nak masyuk jangan kejar $$$ dalam berblog tapi kejar trafik terlebih dahulu.

online counter

Tagged as : Tips mendapatkan trafik, Bagaimana menjana trafik dari youtube
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Ulasan

  1. terbaekkk..
    jom jalan2 korea..
    http://sepantascahaya.blogspot.com/
    http://shaifulshafian.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. mantap bro..cayalahh..
    btol 2..klau traffic skit cmne nk masyukkk..heheee... yanmie n cikmin mmg pakar seo. kagum ngn diaorg.

    BalasPadam
  3. caya lah....sesuatu yang boleh dibanggakan....

    BalasPadam
  4. tq2 semua.. wah ada otai datang komen lah.. lelaki kelawar hitam.. dia pun masyuk juga tu.. hehehe

    BalasPadam
  5. Salam ahm,

    eh mana ada pandai sgt SEO nie, sikit2 je...xde ilmu sgt pun, ahm pun dh ok dh nie..kuasa SEO bnyk dlm nie cuma antara sedar dan x je...kikiki


    www.yanmieonline.com

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak