Akhirnya astro b.yond singgah ke teratak kami

Salam semua,

Akhirnya penantian 2 minggu berakhir sebentar tadi bila Astro B.yond singgah dekat umah aku tengahari tadi.. yaahoooo.. paling tak berkedip mata adalah cik.pn.malarang lah..hik2

astro-byond-logo

Kebetulan hari ni aku keje so.. tengahari tadi bergegas aku balik umah sebab orang yg buat installation tu nak datang pasang astro.b.yond yang baru aku apply 2 minggu lalu.

Aku apply 7/2/2011 selang 3 hari lepas tu pihak astro dah call untuk buat pengesahan alamat dan kata aku punya permohonan dah sampai ke HQ.. wah laju juga dia orang proses ni.. selang seminggu pihak astro dah send msg dekat aku kata mereka dah lantik kontraktor untuk buat pemasangan.. memang betul sehari lepas tu apek tu dah call kata nak buat installation hari rabu lepas.. tapi aku kata tak sempat sebab koje.. so di tunda kehari ni.. tu yang kontraktor tu datang tengahari tadi jam 1.

Astro_byond_installation

Nilah rupa decorder astro b.yond yang baru sampai tadi.. kecik je rupanya.. ni b.yond sahaja bukan P.V.R tau.. kalau nak tahu pasal P.V.R boleh rujuk entri aku sebelum ni change your life with Astro PVR.. Untuk orang yang kurang berkemampuan macam aku ni.. tapi nak merasakan astro Pakej paling murah aku apply yang berharga RM37.95 sebulan. kira oklah tu lagi pon bukan selalu duduk umah nak tengok tv 24 jam.

Astro_byond_installation_1

Astro_byond_installation_3

kontraktor ni tengah pasang disk dengan lain-lain peralatan.. aku memang respect brother ni dia sorang je.. tapi buat keje memang laju.. tak sampai 1 jam dah siap dia pasang.. cakap kurang tapi tangan buat keja.. tu yang bagusnya.

Astro_byond_installation_4

Disk untuk b.yond ni lebih besar sedikit dari yang biasa punya.. warna disk pon gelap sikit… kalau aku pasang atas kereta aku rasa-rasa boleh dapat astro dalam kereta tak? hik2

Astro_byond_installation_5

Yang ni kontraktor tengah grill lubang untuk buat tapak disk tu.. kalau tak betul2 memang leceh kerja ni.. tapi apa kan dayakan kita dah bayar dia.. so aku tolong tengok jelahkan.. untuk pemasangan ni.. pihak astro mengenakan bayaran RM199.. lepas siap pasang serahkan duit tu dekat kontraktor.. kalau sehari dapat pasang 5 unit.. wah masyuk tu.. tapi bukan semua kontraktor punya.. sebahagian bayaran astro tu punya.

Astro_byond_installation_6

Bersepah sikit ruang tamu ni.. macam-macam ada..tengok tu kabel putih tu yang aku rasa 20 meter kot.. nasib baik sampai dari luar disk ke decorder kalau tak mau aku kena tambah duit lagi..

Astro_byond_installation_7

Wah dah siap pasang disk tu.. rasa-rasa dah boleh tengok ke gelanggang raja lawak ni.. hehehe.. tak sabar ni.. oh b.yond pilihan hatiku.. rasa-rasa bila nak langgan yang PVR ni ye.. amboi tamak nampak..

Astro_byond_installation_8

Punya semangat apek ni.. buat cable tu.. apek kasi pasang baik-baik ah.. kasi cantik-cantik tau.. kesian dia berpeluh-peluh panjat pasang cable tu.. kalau korang aku upah sanggup tak? hik2

Astro_byond_installation_9

Astro_byond_installation_10

Ni dah siap pasang sepenuhnya.. tengah update software katanya.. tapi pasal apa keluar macam tu je.. takda pon gambar.. huhu.. pulangkan wang kami.. huhu.. opsss sabar cik abg oi.. benda tu baru nak up.. kasi sabar sikit boleh tak..

Rasanya-rasanya dah boleh guna tak astro aku malam ni..  nak tahu tunggu next entri ye..

** lepas ni ni bolehlah aku melayan macam-macam channel yang selama ni memang tak pernah aku layan dek gara-gara takda langgan astro ni.

*** best ke bila ada astro dekat umah ni?           

Ulasan

  1. umah sy kt kg pon tkde astro gk..tp umah abg2 sy sumea ade..

    nk psg pon..tkde sape kt umah nk nengok..mak sorg je...tu pon bkn salu tgk tb..

    kne ada umah sdri la gamaknyer bru bleh psg astro kn..huhu

    BalasPadam
  2. wow byond le pula, mesti seronok tengok kan, boleh share le nanti

    BalasPadam
  3. @juvltars : sebelum ni pon pikir cam tu gak.. tapi memandang kekadang sabtu ahad tak koje.. nak lepak juga umah tengok tv.. tu yg cuba2 subscribe tu.. nak tengok puas tak tengok tv..

    @sharinginfoz : macam orang jakun ni.. hehehe... semua channel nak tengok.. hehee

    @suffer8zine : nampak gaya cam tulah bro.. hehe

    BalasPadam
  4. wah...ini demam AF sudah datang.

    ada tag dari akak ni..kena senyum

    http://adzriel.blogspot.com/2011/02/segmen-1-senyum-tak-nampak-gigi.html

    BalasPadam
  5. @adzriel Ab : tulah dah deman ni.. hehehe.. tq tag saya.. sat lagi saya terjah entri akak ye

    BalasPadam
  6. bestnye ada astro~
    rumah saye xde astro pn..
    bg saye yg tgh belajar ni better xpyh psg astro..nnt kang asyik dok tgk tb je..study hilang ntah kemane..hihi

    BalasPadam
  7. @nur afiah : betul n setuju tu.. adik study dulu.. nanti dah habis study baru tengok tv puas2 ye

    BalasPadam
  8. bestnye dah guna beyond...
    sya mesti ada astro...cam nak nangis bile takde astro...huhu...ngada2 kan :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak