Nak pilih insurans mana ni

Salam semua,

Dalam tengah-tengah takda idea nak tulis apa.. tiba-tiba terlintas pulak dekat kepala yang insurans kereta aku tak lama lagi nak mati.. So dari sekarang ni dah kena plan nak ambil insurans apa yang terbaik dan harga pon berpatutan.

Mana satu nak pilih ni..

Rasa-rasa ramai blogger yang dah ada kenderaan sendiri terutama keretakan.. so aku nak minta pandangan dan cadangan insurans apa yang sesuai untuk aku beli hujung bulan Mac nanti untuk kuda hitam aku tu.

macam mana dengan insuran ni?

** Sebaiknya bagi cadangan berdasarkan pengalaman korang membeli polisi tu.. kalau dapat aku nak cari yang boleh bagi diskaun... hehehe..

*** Sapa yang pernah beli insuran kereta dengan Takaful-Malaysia.. boleh kasi pandangan sikit.. insuran lain pon boleh juga..


--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Ulasan

  1. kalau aku pilih takaful jer... sebab aku dengar byk faedahnya.. tp aku sendiri belum pernah beli insuran takaful untuk transport aku ..huhuhu

    BalasPadam
  2. @abu : oh yeke.. betul2 nak kena kau ni abu.. hehehe.. apa pon tq2 cuma takaful ni banyak which want the better

    BalasPadam
  3. untuk kereta, saya guna dari ambank puye insurance sbb kalau apa-apa jadi pada kereta o kereta accident sampai dah tak boleh pakai, insuran akan bayar habis pada bank.
    saya fikir macam ni sebb xnk beban kn family je..sbgi lgkh b'jge2~

    BalasPadam
  4. @dhiera : ni ambil dengan ambank sebab kereta pinjam dengan ambank sekali ye.. ok tq atas cadangan tu..

    BalasPadam
  5. samala kita...deqdeq pun nak renew roadtax dan insurans hjg bulan 3 ni...

    tp deqdeq tak pernah buat sendiri...sblm ni ayah atau abg yg tolong buatkan..heheheh

    tapi tahun ni dah kena buat sendiri...jadi blur juga bila nk pilih

    BalasPadam
  6. @deqdeq : wah ambil keta sama tarikh ke ni.. pilih yg terbaik n murah.. hehehe

    BalasPadam
  7. saye ade tip2 untuk membeli insuran,,jgn kite pikir murah sahaje,tp lihat kepada keperluan yg diperlukan...untuk makluman layari blog http://etiqatakaful-frogos.blogspot.com/2012/03/tips-membeli-insurans.html

    BalasPadam
  8. takaful malaysia ok...kalau xde apa2 ...dpat cek lagi

    BalasPadam
  9. salam, bagus info ni…
    tak semua org sedar mcm mana pentingnya insuran pada kita. Ramai org kita ingat ins tu just buang duit je, diaorang x tau lagi sebenarnya ins tu simpanan n boleh dapat semula dengan return sekali. Kalau apa2 jadi kat pembayar pun ins akan FREE utk org yg di insuran kan tu. Dengan min RM100 boleh dapat coverage sampai RM1,000,000 pun ramai yg tak nak..

    bukan tu je, gi klinik pun free…

    Sapa2 yg nak tau lebih lanjut boleh call, whatsapp, wechat, emel, sms saya. saya buat free quoation sekali.

    ahmad
    013-2425430
    camunsif@yahoo.com

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak