Jadi Doktor Sendiri

 

Salam semua,

Mood nak update blog masih malas hari ni.. sebenarnya masih kepenatan balik dari jalan-jalan cari baju pengantin adik ipar siang tadi di Sungai Petani.

Koleksi Baju Pengantin

Aku bukan nak cerita pasal baju pengantin ni.. sebab zaman aku nak cari baju pengantin dah berlalu.. sekarang ni nak cari baju ibu mengandung je.. hehehe

Sebenarnya aku ni jenis manusia yang cukup malas nak jumpa doktor.. tak kiralah time sakit ke atau tak sakit..

Tapi tadi pagi nak buat macam mana nak tak nak kenalah juga jadi doktor tak bertauliah dengan buat ujian sendiri untuk kandungan gula dalam darah.. senang cerita check kencing manis.

alat check kencing manis 1

Ibu mertua aku ni memang jenis jaga kesihatan.. paling aku respect dia adalah bab minum.. memang tak minum air manis ni.. cuma minum air putih je.. tapi bab check kandungan gula dalam badan dialah paling teliti.. kalau boleh nak di katakan seminggu sekali mesti nak g buat ujian dekat farmasi..hehehe

alat check kencing manis 2

So untuk menjimatkan masa, tenaga dan wang ringgit.. sekarang ibu mertua aku dah beli satu alat untu check kandungan gula macam farmasi buat.. sapa nak check mai datang Penang aku tolong checkkan.. hehehe

 alat check kencing manis 3

Apa lagi tadi pagi akulah jadi mangsanya.. hehehe.. walaupun first time aku buat sendiri ujian tu.. walaupun tak ikut kaedah yang betul.. Alhamdulillah keputusannya (4.9) kira normallah tukan…aku tiada masalah kencing manis.. begitu juga dengan ibu mertua aku.. pon tiada kencing manis.

Bagus juga ada alat ni.. so bolehlah aku check nanti setiap kali aku balik cuti.. hehehe..

Betul ke orang lelaki ni penakut dengan jarum?

Ulasan

  1. @sharinginfozz : betul tu bro.. jgn dah tua baru nak nka jaga.. muda2 ni kena jaga .. hehehe

    BalasPadam
  2. mana ada lelaki takut jarum...
    tgk kat lorong gelap tue.. bnyk gak laki yg jadi doktor sendiri..

    BalasPadam
  3. ooo... dia check dengan darah ek?
    RM50 aje.. ok laa tu kan?

    BalasPadam
  4. @Fazraol : yang tu dah jadi doktor pakar bro.. hehehe

    @Kid : dengan darah bro.. haah mak mertua aku beli RM50 boleh check banyak kali... kalau g farmasi sekali check dah 3 paling2 15 kali check je dah 50

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak