Dalam Tempoh Setahun Harga Naik RM30K

 

Salam semua,

Boring-boring takda keje aku ni gilah gatalkan tangan cari-cari apa yang patut dekat mudah.my.. bermula dari tengok kereta MPV (berangan nak cari kereta kot.. hehehe).. dah tu pegi tengok handphone dan tetiba teringat aku nak tengok harga pasaran rumah yang aku beli tu sekarang.. nak tahu jugakan berapa orang nak jual sekarang rumah area umah aku tu.. sekali aku tengok.. mak ai.. semua dah RM150K ke atas.

Maknanya kalau aku gi bank buat refinance aku dah boleh dapat RM30K.. sebab rumah idaman yang aku beli sebelum ni berharga RM120K setahun yang lalu.

Harga Rumah SD Apartment II

Aku beli umah aku sekarang ni pun melalui mudah.my juga pada hujung tahun 2010.. sebab tu aku selalu check market dekat mudah.my juga.. memang betul orang kata pelaburan hartanah ni adalah sesuatu yang tidak merugikan berbanding dengan beli kereta-kereta mewah yang ratusan ribu ringgit.

Kalau kereta semakin tahun harga semakin jatuh.. tapi kalau hartanah semakin tahun semakin naik.. so pelaburan mana yang menjadi pilihan korang sekarang?

Nampak gaya kena juga aku datang seminar Brother Macho ni bila aku free nanti.. sebab aku pun bercita-cita juga nak ada 14 unit rumah macam beliau.. hehehe

* Baca Rahsia 14 Rumah Terbongkar

Ulasan

  1. banyak tu peningkatan tu sampai RM30k

    BalasPadam
  2. perghh mencanak jugak harga dia...30k tue macam2 boleh beli hihi

    BalasPadam
  3. kelabu mata tengok k,k ni..hehe..banyak tu..

    BalasPadam
  4. aku pun kena cari masa untuk pergi seminar dia tu...skang nie dah makin dapat sambutan ramai...

    BalasPadam
  5. kat area SD2 mmg cepat harga naik kan..igtkn nak cari area situ gak..

    BalasPadam
  6. memang bagus tapi modal kena besar kan

    BalasPadam
  7. @jmr : cari dekat area umah bro..leh kita berjiran.. Hehe

    BalasPadam
  8. i beli rumah last year macam nak gantung diri jek mahalnya.. huhu..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak