Nikmat Malam Jumaat Bersama Potato Wedges

Salam semua,

Hari ni mood kelaut sikit.. Tu yang nak masuk tidur ni baru nak ringankan tanggan tulis entri... Entri sembang-sembang kosong je..

Si comel pulak bila time lepas magrib atau balik dari rumah pengasuh je.. Mesti buat perangai dulu... Paling tidak 15 minit mesti nangis sekuat-kuatnya macam kena sengat tebuan... Habis meleleh semua air mata jantan dia.. Hehe.

Kebetulan aku dengan cik malarang kelaparan so godeh-godehlah peti ais apa yang boleh dibuat alas perut.. Nak makan nasi cik malarang tak mau katanya takut badan naik... Emmmm yeke boleh gemuk kalau makan nasi waktu malam?



Penyudahnya aku jumpa dua barang dekat atas tu... Satu paket potato wedges yang belum di goreng dengan serbuk cheezy wedges yang belum di bancuh... So apa lagi projek masak memasak bermulalah.

Sementara cik malarang tengah pump susu, akulah yang jadi chef dekat dapur... Setelah hampir 20 minit aku beraksi di dapur akhirnya siap juga menu dinner kami yang ringkas tu.



Amacam boleh jadi chef tak aku dekat dapur sendiri... Hehe... Sambil-sambil layan Semanis Kurma TV9 tadi.. Mulut kami pun rancak mengunyah potato wedges sampaikan tanpa di sedari habis licin semuanya.. Hehe.

Alhamdulillah kenyang dah... Cik malarang dah sampai bulan masa aku tengah tulis entri ni... Si comel pulak tunggu masa nak bagi minum susu juga... Oklah aku pun nak rehat dulu... Nanti ada idea aku kongsi lagi entri2 merapu dari aku ni ye... Hehe.

Nota pesanan : Malam ni malam Jumaat ye kawan-kawan.. Hehe..

Ulasan

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak