HADITH PALSU KELEBIHAN TARAWIH

 

Salam ramadhan semua,

Semalam aku ada tulis satu petikan Hadith diwall facebook aku berkenaan dengan kelebihan solat sunat Tarawih di malam pertama.. tak lama lepas aku tulis diwall aku tu.. tetiba sahabat facebook aku terus komen minta aku supaya jangan sebarkan Hadith tersebut kerana didapati hadith tersebut adalah hadith palsu.

selamat berpuasa

Kredit image : Google

Beliau turut meminta aku merujuk berkenaan hadith palsu tersebut di laman web JAIS.. so bila aku rujuk dilaman web JAIS tu memang telah dimaklumkan bahawa hadith yang menyenaraikan kelebihan solat sunat tarawih tersebut adalah hadith palsu.

Semoga kita sama-sama sentiasa ingat mengingatkan antara satu sama lain berkaitan dengan penyebaran hadith palsu ini.. untuk maklumat selanjutnya rujukan di Web JAIS

** entri sebelum ni yang pernah dikeluarkan mengenai kelebihan solat sunat tarawih setiap malam telah dikeluarkan dari blog ini **

Ulasan

  1. aku pun pernah terikut tentang hadis itu...

    BalasPadam
  2. dulu ada sebaran camni.. skrang pun ada.. sama2 kita peringatkan..

    BalasPadam
  3. Dulu selalu baca pasal kelebihan solat tarawih tu, sebab memang diedarkan di surau & masjid.. jadi ramai yang sangka itu hadis sahih.. sejak beberapa tahun ni saja baru dapat tahu yang itu palsu

    BalasPadam
  4. penah gk dgr pasal ni 2,3 thun nih..hope dpt dihalang penyebrn palsu nih:-)

    BalasPadam
  5. since I was here a few years to know that it was false

    BalasPadam
  6. peringtan untuk kita bersama2. apapun kita buat yg terbaik, insyaAllah

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak