Tong Gas Habis Pulak

Hampir-hampir di malukan oleh tong gas sendiri... Mana tidaknya tetamu dah datang.. Tup-tup nak masak tetiba api dkt dapur masak padam... Alamak adakah gas masak aku dah habis.. Check-check memang dah ringan.. Tengok tarikh bila aku tukar tong gas tu.. Mak ai lagi sebulan genap setahun.. Memang patutlah habis.. Hehehe.

Nak gi beli baru mana ada kedai bukak jam 11.00 malam.. Selamatlah aku dah beli sikit lauk sebelum sampai rumah.. Memang dah prepair awal.. Kalau-kalau tak sempat masakkan.. Selamatlah yang datang ni sepupu cik isteri.. Dan dia orang pun jenis tak kisah... Pagi-pagi tadi aku dah beli yang baru.. So lepas ni kalau dah cukup 11 bulan lagi kena siap-siap gi tukar yang barulah.. Jimatkan dekat rumah aku setahun baru tukar gas masak... He3..
Published with Blogger-droid v2.0.10

Ulasan

  1. Yang warna pink kat atas tu bro cat sendiri ke? Hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha.. cantik tak aku cat sendiri.. hehehe.. mana ada cat bro.. dtg macam tu dah.. hehehe

      Padam
  2. Lame tul 11 bulan...adehh..nmpkla rajin masak tu..hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe.. memang rajin sangatlah sebab tu 11 bulan baru habis.. hehehe.. selalu masak hujung minggu je.. tu yg jimat habis tu..

      Padam
  3. alaaa bro.. lepas ni kena beli dua tong gas skali laa.. hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah.. kalau beli 2 confirm 2 tahun pulak baru habis.. hehehe

      Padam
  4. Balasan
    1. Tulah.. selamat dah beli siap2 makanan backup.. so tak dapatlah dia orang nak rasa masakan kami.. hehehe

      Padam
  5. memang kejadian yang paling aku tak suka...
    Nasib baik tetamu sorang.. kalau ramai... punah kesemuanya... he he...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah bro.. bukan sorang je tetamu aku.. satu family 4 orang.. hehehe

      Padam
  6. kat umah saya ade standby portable burner dan gasnya skali maklumlah asben slalu outstation. jadi kalo gas abis tgh masak pun selamatlah skit.

    k long

    BalasPadam
  7. Aduhai gas habis sangat-sangat diperlukan. Kalau saya ada 1 tong gas ektra.

    BalasPadam
  8. Kat rumah mak MJ memang dah stok 3-4 tong, sebab kekadang org suka order makan kena standby la.. tp klau rumah MJ setahun pun belum tentu habis..hahahaa.. Nampak tak 'kerajinan' + jimat di situ..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak