Mudahnya Blogger Buat Duit Hasil Keringat Orang Lain

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Maaf kalau ada yang terasa.. bukan nak emosi petang-petang ni.. cuma terkilan sedikit bila hasil tulisan kita dicopy paste oleh seseorang demi mengejar hit dan visitor beratus-ratus..  satu entri aku semalam  yang bertajuk “Mudahnya Bengkel Tayar Buat Duit Dengan Menipu” telah disalin semula sebiji-sebiji A to Z ke dalam satu blog yang aku paparkan dibawah ni..

Aku takkan terkilan dan berkecil hati kalau korang nak salin 1000 kali tulisan aku tu dalam blog korang.. tapi sekurang-kurangnya bagilah satu backlink ke sumber yang korang copy tu..

Kerja copy & paste memang mudah dan tak perlu nak pecahkan kepala fikir entri apa nak update dekat blog.. copy je entri orang lain dah tu publish dalam blog korang.. tapi kerja korang tu sangat tak beretika bro..

Apa kata ko copy pulak entri aku ni A to Z dan share dalam blog ko semula ye.. :-).. Apa pun terima kasih sebab suka entri aku tu.. kalau ko tak suka.. mesti ko tak copy paste kan.. :-)

 Copy paste entri 1

 

Copy paste entri

 

copy paste

Aku tahu pun lepas adik ipar aku mesej tadi kata dia kenal gambar yang aku letak dekat blog tu..macam sama dengan dekat satu blog yang dia baca.. bila aku check memang betullah 99.99% entri aku di copy.. mana hilangnya 0.01%… yang tu adalah backlink aku ke entri lama aku dibuang..

** Terima kasih kepada blogger copy paste tu sebab ko bagi aku idea petang ni untuk menulis… :-)

Ulasan

  1. Memang copy paste tak bertempat.... tegur direct je bro.... kasi amaran , nasihat dan peringatan apa yang patut

    BalasPadam
  2. prnh kena jgk .... nk meniru pon tak pndai. apalah ...

    BalasPadam
  3. alahai...copy paste entry orang. kalau x de idea nak tulis duk diam2 la...aduhai..

    BalasPadam
  4. mmg dasyat...
    keje senang.. copy paste.. iks iks iks

    BalasPadam
  5. tak jeran dorang ni kan..suka sgt ambil 100 persen hak orang lain.

    BalasPadam
  6. trafik blog yang tinggi tapi hasil dari entri plagiat. huhu!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak