Radiator Pula Yang Bocor | Kocek Pun Bocor Juga


Dugaan demi dugaan datang.. kenapa entah tiba-tiba terdetik hati nak check radiator kereta aku sehari lepas aku sampai umah mertua aku di Penang..

Macam biasa mula-mula aku buka cap radiator lepas tu aku tengok pasal apa air dalam tu kering.. kebiasanya air dalam tu akan bertakung.. dah tu aku check pulak tangki plastik air radiator.. sama juga air tinggal sikit dan hampir kering.. maknanya kemungkinan radiator aku dah bocor..


Cuma yang peliknya sepanjang perjalanan aku balik dari KL ke Penang temperature tak naik pun just maintain suhu macam biasa walaupun sepanjang perjalanan suhu di luar sangatlah panas.

Niat dihati esok nak gerak balik KL sebab selasa dah kerja.. tapi macam kena tangguh dulu perjalanan sehari lagi sebab sehari dua ni takda bengkel kereta yang buka.. lagi pun sekarang ni tokey-tokey bengkel tengah cuti tahun baru cina..

Insyaallah esok pagi nak ronda kawasan Balik Pulau ni dulu cari bengkel yang boleh bagi harga murah untuk tukar set baru radiator tu..

** Ada sesiapa pernah tukar radiator myvi manual tak?  anggaran kos barang + upah berapa ye.. kot-kot dapat bantu aku sediakan burget esok hari..

Ini bulan banyak sedih duit mengalir macam air sungai je.. hehehe.. dugaan..

Ulasan

  1. jenuh kalau kerete asik buat hal..boleh demam kura-kura

    BalasPadam
  2. dugaan kan. bersabar ye. ada hikmah tue.

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyallah pasti ada hikmahnya.. nak kereta baru ni.. hehehe

      Padam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak