Suka Buang Mainan Di Tingkap

Bila anak semakin dewasa ni.. pemikiran dia pun makin maju ke hadapan... dalam usia 2 tahun ke 3 tahun memang waktu meniru segala apa yang dia nampak dan apa yang dia dengar... sebab tu kalau boleh kawal kata- kata yang kurang enak di dengar... sebab bila anak dengar dia akan cepat tiru... sebab tu aku tak berapa berkenan tengokkan anak aku kartoon yang ada skrip ganas-ganas ni.. sebab tak lama nanti dia akan tiru apa yang kartoon tu cakap.

Sekarang ni satu tabiat baru anak aku adalah... membuang segala bagai mainan dia dari tingkap rumah.. jadinya akulah yang jenuh nak turun tingkat 4 ke bawah untuk kutip mainan dia.... belum sampai tingkap 4 nanti dia buang lagi mainan lain...

Jadinya untuk mengelakkan benda tu berulang kali terjadi.. aku terus belikan jaring hijau untuk tutup sebahagian tingkap di ruang tamu..

Alhamdulillah akhirnya siap juga pasang jaring di tingkap... lepas ni kalau dia baling lagi ke bawah.. tak tahulah... mungkin aku tutup semua tingkap dengan jaring je...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak