Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober, 2014

Sakit Gastrik Perlu Ujian Endoskop

Hari ni aku bercuti untuk hantar cik isteri membuat ujian endoskop di Hospital Pantai KL.. kalau sesiapa yang pernah buat ujian ni pasti tahu apa itu ujian endoskopi.. ianya lebih kurang ujian untuk mengesan sebarang penyakit dalam perut dengan memasukkan teropong kedalam usus perut..Dengar je rasanya aku dah meremang bulu roma.. sakitnya tak tahulah sebab menurut apa yang aku baca biasanya ujian ni dibuat dalam keadaan pesakit di tidurkan... sedar-sedar nanti dah siap.. dari apa yang aku baca sakit kesan buat ujian ni dalam 2 minggu juga kot.. mana tidaknya benda keras kena jolok dalam tekak ke perut.. confirm-confirm luka perut tu...Cik isteri baru je masuk dalam bilik doktor jam 9.30 pagi tadi.. menurut doktor katanya masa yang diambil lebih kurang dalam 10 minit sahaja.. tapi satu jam baru pesakit akan sedar lepas ditidurkan.. doktor suruh aku balik atau gi cafe dulu.. tapi takpelah aku tunggu dekat bilik menunggu ni sampai cik isteri sedar nanti..Hope semua ujian ni berjalan deng…

Ron95 Naik 20 Sen Stesen Petrol Diserbu Lagi

Imej
Berkuatkuasa tengah malam ni semua sedia maklum seperti yang telah disiarkan dimedia sosial dan elektronik yang mana petrol ron95 dan diesel akan naik sebanyak 20 sen.. kenaikkan ini berikutan pengurangan subsidi petrol oleh kerajaan.Memang telah dijangka petrol akan naik.. cuma tak tahu bila je.. tapi hari ni dah confirm yang ianya akan naik tengah malam ni..Seperti biasa bila ada je pengumuman petrol akan naik.. yang paling jelas sekali semua petrol pump akan penuh dengan deretan kenderaan untuk mengisi petrol sepenuh-penuhnya..Sebelum ni pun aku pun salah sorang juga yang beratur untuk penuhkan tank kereta... tapi itu dulu sekarang aku buat biasa-biasa je... sebab esok atau lusa tetap kena isi juga kalau tank dah kosong.. nak merungut pun.. merungut dalam hati jelah.. hehe..Macam kereta aku yang kalau kosong kena isi 40 liter.. so kalau naik 20 sen dalam rm8 jugalah naiknya untuk seminggu.. kata orang redha jelah...Apa komen korang tentang kenaikkan terkini ron95 ni... membebankan …