Bercinta Sebelum Kawin @ Selepas Kawin


hahaha.. tajuk mencabar minda ni, saja aku buat story pasal kawin ni maklum jelah bulan2 orang kawin sekarang nikan..saja nak kongsi pengalaman orang2 lama dkt luar sana.

Dari apa yg aku dengar, baca, pengalaman kawan2 semua kata nikmat masa bercinta dengan selepas kawin berbeza. ada yang kata sblm kawin leh pulak pegang2 tangan, sapai tak nak lepas tu masa g jalan2, bila dah sah jadi suami isteri yang halal segan pulak nak pegang tangan..tak begitu kawan2 n otai2 luar sana. sendiri pikirlah kenapa jadi macam ni.

rata2 mana yg dah lama bercinta sebelum kawin n lepas tu kawin semua kata pasangan dah tak romantik macam masa mula2 hangat bercinta dulu..kenapa leh jagi macam ni ye?

ikut pandangan peribadi aku mungkin sbb dah lama sangat korang berkepit kehulu kehilir lama2 bila dah kawin dah takda apa yang istimewa lepas kawinkan..itu pandangan aku je..yang tak setuju leh komen dkt bawah ye..hahaha

bagi diri aku ni memang peluang untuk merasai mcm mana rasa pasangan keluar berdua2an memang susahlah sbb aku dkt kl tunang aku dkt penang. so kalau nak keluar pon kena ada teman..kalau korang nak tahu teman kita orang ibu ngan ayah tunang aku..hahaha, amacam dahsyat tak aku bukan aku dating dengan anak, dengan ayah & ibu dia pon aku bawa sekali.

mungkin ada sesetengah orang rimas dengan keadaan macam nikan..tapi bagi aku biasa je..aku selesa dgn keadaan macam ni..sbb yang aku perlukan ada restu n kepercayaan kedua bakal ibu n bapa mertua aku..

alhamdullillah setelah hampir 7 bulan kami ditunangkan kami berdua akan melangsungkan perkahwinan pada hujung tahun ni..happy sangat aku..aku harap tunang aku pon happy juga mcm aku ni.

kalau korang nak tahu lepas kawin nilah baru kami nak mula bercinta..hahaha...mesti indahkan sbb banyak benda yang kita orang belum pernah buat besama..selalunya ibu n ayah tunang akulah jadi peneman kita orang ni..tak sabar rasanya nak keluar jalan2 berdua je..tanpa rasa takut2.. n bawa peneman..lepas ni akulah yang jadi peneman bakal isteri aku.. doakan majlis kami semua berjalan dengan lancar, selamat n sempurna..Aminnn..

Ulasan

  1. eh dari dulu baca blog awak, ingatkan owner blog ni girl heh..apa pn slamat pengantin baru..

    BalasPadam
  2. ooo..kalau girls baru nak baca ye..hahaha...apa pon thank melawat d sini

    BalasPadam
  3. gali-gali post lama...wow! hebat! dating ngan parents sekali. tak semua org ada pengalaman mcm tu. bercinta lepas kawin lagi best kot.

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah...saudara telah memilih jalan yg tepat pada pandangan ana utk bercinta selepas nikah.Islam sendiri menggalakkan sedemikian...

    BalasPadam
  5. yup... bercinta selepas kahwin lebih seronok n mmbahgiakan.. pengalaman sendiri.. penyerahan hati kepada yang berhak memilikinya.. bukannya terkapar- kapar tanpa paksinya..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak