Saman Oh Saman

huhu..hampir2 aku punya duit melayang malam tadi sbb nak kena saman emmm... sapa lagi POLIS lah..huhu..

cerita macam ni..time aku ontheway balik umah dari tempat koje aku..aku dah mula mengantuk masa tu aku msglah tunang aku kata abg mengantuk ni..biasanya kalau aku mengantuk tengah drive ni dialah yang jadi peneman aku time drive..sblm ni aku memang guna earphone..kebetulan aku punya tu rosak..so aku guna lah loudspeaker kan..tak lama lepas aku msg tunang aku dia pon call aku kata nak teman sampai aku sampai umah..risau dia aku mengantuk drive..kebetulan masa kita orang tengah sembang aku tengoklah sorang mamat ni kena tahan dgn POLIS peronda ni..aku kata mesti dia kena saman pasal ckp guna telefon ni..

aku abaikan jelah POLIS tepi jalan tu..tak lama lepas tu aku tengok POLIS peronda tadi follow aku ..aku wat saja je lah drive macam biasakan , nak takut apakan bukan aku bawa pistol atau dadahkan..haha..tak lama lepas tu dia hidupkan lampu atas bumbung kelip2 tu..apa nama ntah benda tu..aku wat bodoh lagi..tak lama lepas tu aku tengok dia hidup siren..alamak aku kata dia nak tahan aku ke..so aku berentilah tepi jalan..masa tu aku dah stop sembang dgn tunang aku dah..


POLIS tu datang sebelah keta aku minta lesen, ic dah tu g depan tengok road tax aku..n dia datang sebelah aku kata "saya keluarkan satu saman ye"..aku kata emm je dkt POLIS tu..dia tanya aku keje mana, balik mana, keje sebagai apa?..aiii..mcm2 dia tanya mcm aku ni salah sangat..mungkn dia tengok aku kesian kot..dia kata dgn aku ok lain kali g beli earphone..aku kata ok encik.. tak panggil tn. pun..hahaha..

Apa pon tq dkt abg POLIS tu sbb kasi nasihat je..selamat duit aku...........Alhamdullilah Syukurrrrr..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak