Lubuk Ping Entri Untuk Blogger

Salam,

Tiba-tiba pulak ni bukan main banyak pulak idea aku nak kongsi.. bukan apa kata orang kalau ada ilmu kedekut-kedekut buat apakan.. baik kita sebar-sebarkan.. kalau kita mati tak sempat nak kongsi, kan rugi sebab tak tersebar ilmu tu.

credit foto by adammoro

Pagi ni aku cuma nak kongsi tempat-tempat wajib aku ping entri bila aku dah publish post baru. Mungkin ada yang korang dah biasa dan mungkin juga belum.. kalau rasa-rasa korang semua dah tahu takpe.. dekat hujung tu ada simbol mcm ni "X" tekan je ye..

Innit.nuffnang.com
Gengblogger
Blogged.my
Twitter
Facebook
FB myvitrd
FB Yanmieonline
FB Kelab Blogger
FB Gengblogger

Banyak tak tempat aku selalu ping ni.. sikit jekan.. korang tentu lagi banyak lokasi ping.. Aku bukan tak suka ping dekat website luar negara.. antara sebabnya aku perlukan visitor dari local.. sebab kalau visitor luar lagi banyak dari local.. tak berapa elok bagi yang nak jana pendapatan masyuk dengan nuffnang.

Dari tadi asik aku je bagi lokasi ping.. apa kata korang pulak share dekat mana selalu korang ping entri terbaru..

P/S : Dulu aku tak suka ping entri.. sebab aku rasa macam takda apa yang aku dapat.. tapi lepas aku cuba teknik ping ni.. rupanya banyak faedah yang aku dapat.


online counter

Tagged as : Lokasi ping terbaik untuk new blogger.
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Ulasan

  1. same la bro.. aku pun salu ping kat sini.. agak best la.hehe. tp bloggedmy 2 ak xreti.hee

    BalasPadam
  2. @darkbatman : aku selalu perasan kalau aku ping dekat FB dalam Kelab GB @ Yanmieonlie tak pon GB.. hang mesti dah ping dulu.. hehehe..sama2lah kita memping dkt sana bro..

    BalasPadam
  3. salam...

    saya hanya ping di fb sajalah..

    BalasPadam
  4. @suffer8zine : sama2lah kita kongsi ilmu bro..

    @sekamar rindu : ada masa pinglah dekat tempat2 atas tu

    BalasPadam
  5. gengblogger tu camner nak join bang, citer sikit...

    BalasPadam
  6. Betul tu. Kita perlukan trafik Malaysia sebab artikel dalam Bahasa Melayu dan target Malaysia.

    Kalau dapat Malaysia memang berkualiti dan mudah untuk side income nanti.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak