1 Mei Kenaikkan Gaji Kakitangan Awam Mungkinkah Menjadi Realiti

 

Salam semua,

Kurang dari beberapa jam lagi semua warga kerja awam, swasta dan kerja sendiri akan menyambut hari pekerja yang akan jatuh pada 1 Mei setiap tahun.

Menjadi satu harapan bagi semua penjawat awam (aku bukan kakitangan awam) untuk mendengar pengumuman penting dari perdana menteri Malaysia tentang imbuhan terbaru yang akan diumumkan nanti jika ada.

omar

Tuan Hj. Omar Osman (Presiden Cuepacs)

Menurut sumber dari Cuepacs beberapa cadangan telah dihantar kepada pihak kerajaan untuk menghargai pekerja disektor awam dan apa yang diharapkan cadangan tersebut ada yang akan diterima oleh pihak kerajaan.

Antara cadangan dari Cuepacs

Antaranya cadangan kenaikan imbuhan tetap perumahan daripada RM180 kepada RM300, jawatan Gred 1 hingga 16 dimansuhkan dan pekerjanya dinaik taraf ke Gred 17 dan diselaraskan kadar COLA kakitangan awam.

Kakitangan awam bakal mendapat durian runtuh.. tapi bagaimana pulak aku disektor swasta.. semakin hari seperti semakin malap harapan untuk mendapat kenaikkan gaji atau apa-apa imbuhan.

Andainya kakitangan awam tahun ni mendapat durian runtuh.. tahniah aku ucapkan.. n harapan kami semoga service selepas ni lebih baik dari yg ada sekarang ni.. Tiada lagi rasuah atau wang bawah meja.

Hope satu hari nanti nasib kami diswasta ni pon sama terbela juga macam pihak kakitangan awam

Nota pesanan buat CEO aku : “Rasa-rasanya tahun ni ada bonus tak BOS.. hehehe”

[SELAMAT HARI PEKERJA WARGA KERJA SEMUA]

Ulasan

  1. boleh percaya ke? dah lama benda ni..kajian tinggal kajian

    BalasPadam
  2. boleh percaya ke? dah lama benda ni..kajian tinggal kajian

    BalasPadam
  3. @suhaimi : dari sumber2 rasanya mungkin ada sesuatu habuan untuk kakitangan kerajaan yg akan diumumkan oleh PM

    BalasPadam
  4. ada dgr jgk..dgr2 bulan 6 ni.. tak kisah la bila, hopefully ianya reality..

    BalasPadam
  5. betui betui...hope sgt2 ada perubahan pada hari pekerja nnt....gaji bolej=h naik dan life bleh berubah skit...xla berhutang keliling pggg....bank sana sini kita brhtg...xhutang kat mana nk korek duit 10k sekaligus....,betui x wahai kawan2

    BalasPadam
  6. kengkadang tak boleh nak harapkan kenaikan keje jer..kena ada buat something untuk improve kita punya income..mungkin boleh cari pasif income..sekrang mcm2 cara nak buat duit..nak atau tak nak jer...tapi jgn masuk skim cepat kaya sudah.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak