Start Shopping Baju Baby

 

Salam semua,

Hujung minggu kalau tak keluar bawa cik malarang jalan-jalan memang tak sah.. mana tidaknya time-time waktu cuti nilah nak manja-manja & keluar dating.. hehehe

Shopping baby 1

Lokasi yang di tujui siang tadi adalah One Utama, Damansara, sebab tu jelah tempat yang paling dekat dengan rumah kami.. kali ini kita orang merancang untuk start shopping barang-barang baby.. paling tak sabar siapa lagi kalau bukan cik malarang.. hehehe.. aku ni jenis relek-relek je.. ;-).

Shopping baby 2

Sebelum start shopping macam biasa aku ni kaki makan dan confirm2 nak melantak dulu.. korang tengok ni.. aku bedal sorang je.. hehehe.. mana tak naik 10KG berat aku lepas kawin.. nilah semua puncanya.. hehehe.

Shopping baby 6 Shopping baby 3 Shopping baby 4 Shopping baby 5

Tengok tu punya suka cik malarang.. kalau boleh semua barang-barang baby nak dibelinya… hehehe.. dia tak tahu aku curi-curi ambil gambar dia.. sekali dia perasan aku pulak kena marah.. dia kata aku tak serius nak beli barang baby.. sebab asik dok belek kamera je.. alahai janganlah marah sayangku.. abg ni kan jenis cool & steady… kalau sayang tengok cantik maka cantiklah dimata abg.. hehehe.

Suami mana yang tak seronok bila nak beli barang-barang baby ni syg.. kalau boleh nak je abg letak pasaraya ni dekat sebelah umah kita supaya senang kita nak beli apa nanti bila baby dah keluar.. hehehe.

Shopping baby 7

Servey punya servey botol susu dari jenama AVENT menjadi pilihan kami.. setelah kami berbincang kami bercadang nak beli botol susu pakej yang dekat atas ni.. Harga RM249.00 emmm boleh tahan juga kan harganya.. tapi takpe botol susu ni boleh pakai lama.. kalau ada rezeki dapat baby lagi next time boleh guna pulak.. Aku cakap dengan cik malarang next week baru beli ye syg.... selamat cik malarang setuju.. kalau tak berpuasa seminggu aku..hehehe.Shopping baby 8-1 Tu dia antara koleksi barang-barang baby yang kita orang dah beli tadi tadi… bila aku tanya cik malarang banyak lagi tak sayang barang-barang nak beli.. cik malarang cakap ni baru 10% dari senarai check list dekat dalam beg dia.. hehehe.. tepuk dahi aku..hehehe.. takpelah insyaallah rezeki baby ada punya.. Aku dah plan lepas cash out duit tabung Nuffnang nanti baru shopping besar-besaran… hehehe..

Kalau mak mertua aku baca ni.. mau dia bising sebab kita orang dah beli barang-barang awal sangat.. hehehe.. tapi takpe.. mak mertua aku baik dia kata nak sponsor beli stoller baby dengan baby car seat.. betul tak ibu? hehehe.. Baby first ni excited dia lain macam sikit.. korang yang dah bergelar ayah ni.. memang excited juga tak masa nak dapat baby first tu?

Ulasan

  1. botol baby klu dah scratches xleh pakai lagi. better separate untuk setiap anak dan better jgn pakai botol melebihi 6 bulan.

    BalasPadam
  2. betul² pn azi yang bagi komen ni...botol susu kena kerap tukar, kalo tak boleh kena jangkitan pada mulut dan tekak baby nanti

    BalasPadam
  3. tahniah en myvitrd & pn malarang. bila EDD pn malarang? kalau dah 24 bulan kandungan, mmg masa yg sesuai utk beli brg2 baby.

    walaupun saya bakal melahirkan anak ke-2, perasaan tetap teruja waktu membeli brg2 keperluan baby sebab jarak anak pertana & kedua hampir 4-5 tahun.

    boleh rujuk entri2 ni sebagai panduan :

    1. Kalkulator Ovulasi dan Kalkulator Tarikh Bersalin

    2. Perkembangan Bayi Dari 1 hingga 40 Minggu Kehamilan

    3. Amalan Baik Yang Patut Diamalkan Ketika Mengandung

    4. Checklist Barang Keperluan Bersalin : Ibu Dan Bayi

    BalasPadam
  4. syg botol susu budak mana boleh pakai lama2.....kalau la boleh pakai sampai anak seterusnya mau tutup kilang buat botol susu,hehe....

    BalasPadam
  5. Aduhai tak boleh pakai lama2 rupanya.. ingatkan boleh.. hehehe.. sorrylah ye.. tak tahu.. kepada yang komen terima kasih bagi panduan ye.. maklum jelah takda pengalaman.. hehehe

    BalasPadam
  6. takpe bro.. baju2 newborn tak payah banyak sangat, 6 pasang lengan pendek, 6 pasang lengan panjang pun dah cukup.. baju budak tak yah basuh kaw2 pun, bukan ada peluh.. dah nak masuk 3 bulan baru beli baju2..

    lain2 tu, barut, minyak panas, bengkung untuk ibu, etc...

    BalasPadam
  7. @Kid : tq2 bro.. bagus senarai list kau ni.. barut, minyak panas dengan bengkung je belum beli lagi.. baju kena tambah lagi 3 lah kalau macam tu... tq bro

    BalasPadam
  8. aku dapat rasa keterujaan ko bro..bestnyer!!!:-)

    BalasPadam
  9. kalau nak beli barut & bedung bayi secara online, saya cadangkan beli di sini. byk pilihan & warna yg menarik. mmg berpuas hati :)

    BalasPadam
  10. sis..ni shopping kat mane ye??...:)

    BalasPadam
  11. sis..ni shopping kat mane ye??...:)

    BalasPadam
  12. @FaraLySsA : Jusco, One Utama, Damansara

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak