Baby Cot Pilihan Cik Malarang | Tidurku Menjadi Lena

 

Salam semua,

Ni kisah semalam punya cerita… balik je dari PWTC semalam petang, rehat sat dekat rumah dah tu terus ajak cik malarang sambung shopping yang semalamnya tak jadi.. hehehe.

Sebenarnya dah seminggu cik malarang buat survey-survey nak beli Baby Cot ni.. aku dah mula perasan bila dia asik share dekat fb pasal kedai-kedai yang jual baby cot yang murah ni.. bagi aku ok je.. lagi pon ni baby firstkan mesti nak bagi yang terbaik… hehehe.

baby cot 2

Masa hari ahad tu aku dah gi dekat Ikea untuk tengok harga baby cot ni.. tapi rasanya dekat Ikea ni bukan pilihan aku kot.. sebab design tak berapalah cantik.. tapi harga sangat cantik.. (korang fahamkan harga cantik tu).. hehehe.

Jadi aku cakap dengan cik malarang.. kita servey dekat kedai lainlah dulu.. jadi semalam kita orang gilah satu kedai yang seperti dialamatkan dekat internet tu.. sampai-sampai je.. orang dekat kedai tu kata .. kedai jual barang baby tu dah pindah.. dekat area Uptown Damansara.

Apa lagi bergegas pulak gi Uptown Damansara tu.. tapi malangnya kedai tu tak wujud pon.. tak tahulah samada tak wujud atau tak jumpa.. Muka cik malarang dan monyok dan macam kecewa je.. so untuk cover balik muka masam dia tu.. aku bawa dia gi kedai yang lain.. kalau tak silap aku nama kedai tu Baby JAYA dekat Uptown Damansara ni.

baby cot 4

Masuk-masuk je dekat kedai tu.. wah.. tengah buat sales rupanya.. dalam hati.. selamatlah duit aku dekat kedai ni.. hahaha.. salesnya sampai 30%.

 

baby cot 1

Korang tengok tu semua barang tengah saleskan.. apa lagi aku dengan cik malarang dah excited lebih dah.. mula-mula kita orang cari baby cot yang berkenan dihati.. akhirnya jumpa dah satu baby kot yang cantik.. tapi malangnya warna yang kita orang nak tu.. warna brown takda.. dah habis katanya..

Sekali lagi kecewa… tapi selamat ada baby cot pilihan kedua yang mana warna brown tu ada.. kali ni.. muka cik malarang dah senyum.. dia tengok aku.. aku tengok dia.. aku cakap dengan dia.. “macam mana sayangku, ok tak”  korang tahu dia cakap apa… “ikut abglah, sayang ikut je..” dalam hati aku.. kalau ikut aku aku ON je.. hahaha..

Terus aku cakap dengan jurujual tu.. ok saya nak baby cot ni… dah tu tilam dengan bedding set tu aku suruh cik malarang pilih.. sebab biasanya pompuan kalau pilih mesti yang cantikkan.

 

 baby cot 3 

Pilih punya pilih akhirnya corak yang dekat bawah ni.. menjadi pilihan.. apa lagi takda cerita banyak.. terus angkut satu set.. sekali dengan tilam.

Harga semuanya aku dapat bukan dengan harga dekat atas tu.. tapi murah lagi dari harga tu… hehehe.. Sorrylah ye cik malarang minta rahsiakan harganya.. kalau nak tahu.. kena tanya dia sendiri dekat fb ye.. hehehe

baby cot 5

Akhirnya setelah siap semua bayaran dibuat.. terus angkut set baby cot tu masuk dalam Myvi aku.. selamat boleh masuk.. kalau tak mau aku sumbat atas bumbung.. hahaha.

 baby cot 6

Sampai je rumah.. apa lagi operasi mengusung naik atas rumahlah guna tangga.. kira dah macam bangla aku angkat perabut naik rumah.. selamat set baby cot taklah berapa berat.. Mula-mula asalnya ingat tunggu baby keluar baru nak pasang baby cot ni.. tapi……

baby cot 7

Tak tahan punya pasal akhirnya aku pasang juga akhirnya set baby cot ni.. sapa yang excited sebenarnya ni.. hahaha..

 baby cot 8

Memulakan operasi memasang set baby cot ni.. tq syg atas bantuan memegang kayu ni.. walaupun dalam keadaan tak larat…

baby cot 9 baby cot 10

Pemasangan baby cot ni taklah susah mana pon.. sebab manual dibekalkan so follow je arahan insyaallah boleh pasang punya.. cuma kalau sorang tu agak susah sikitlah nak buat.. selamat ada cik malarang bagi bantuan.. cepat sikitlah siap..

 

baby cot 11 baby cot 12

Akhirnya baby cot siap dipasang.. baby cot ni boleh adjust turun kebawah.. katanya boleh guna selama 3 tahun.. macam mana pandai tak aku pasang sendiri.. so kalau ada yang nak minta bantuan pasang baby cot ni.. takda hal punya aku boleh tolong.. hehehe

baby cot 13

Nilah dia baby cot baru kami yang telah bersedia untuk menerima cahaya mata kami tidak lama lagi… aku dah asik terbayang ada baby dalam tu.. hehehe.. tak sabar pulak nak tunggu cik malarang bersalin ni.. insyaallah jangkaannya tengah bulan 12 ni.. samada cepat atau lambat tu semua ketentuan darinya.. semoga semuanya dipermudahkan nanti dan diberi keselamatan kepada ibu & baby nanti.. amin.

P/S : Rasanya ada lagi kot senarai barang-barang keperluan baby yang cik malarang request.. hehehe.. nak tahu baca je dekat “Persiapan Barang Baby Yang Belum Siap”.. insyaallah murah rezeki sayang, semua abg akan tunaikan.. amin.

Ulasan

  1. Untung bini ngan anak hang mid
    semoga dimurahkan rezeki hang dan keluarga.

    BalasPadam
  2. hehe kan dah tahu sapa yg terlebih eksaited sebenarnya..btw pantang di penang ker kl jer nt?

    BalasPadam
  3. teruja pulak bila tgk gambar sale barangan bayi tu. ni yg rasa nak pergi shopping lagi ni. hehe!

    BalasPadam
  4. Assalam...
    Cantik set baby cot tu. Tapi tak suka kayu, beli yg besi terus,tahan lama dan beberapa generasi boleh guna...

    BalasPadam
  5. @Daydeck86 : tq bro.. ada rezeki sikit bagi2 dengan anak binilah... hehehe

    @far_east : mak mertua suruh pantang penang so.. saya yang menurut perintahlah.. hehehe

    @Laili : pegi2 shoping lagi... jgn tak gi.. hehehe

    @Iza : besi tak jumpa pulak.. insyaallah kalau jaga baik kayu boleh tahan lama juga kot.. kecuali bapa atau mak dia yg tidur dalam tu.. memang sehari je jahanan.. hehehe

    BalasPadam
  6. tq sayang,ibu kata knp tak beli warna merah,hehe..

    BalasPadam
  7. @malarang_kak : merah mana ada sygku... hehehe

    BalasPadam
  8. email kat saya alamat blh? nak kasi hadiah la..nie email far east : keisha_raisha@yahoo.com

    BalasPadam
  9. email kat saya alamat blh? nak kasi hadiah la..nie email far east : keisha_raisha@yahoo.com

    BalasPadam
  10. @Far_east : wah terujanya ada org nak bagi hadiah ni.. hehehe.. Nanti saya minta cik malarang email alamat ye..

    BalasPadam
  11. thanks malarang-kak....dah dpt alamat. =)

    BalasPadam
  12. tq far_east saya dah dapat hadiah dari awak cuma tak buka je lagi,tgg balik rumah nak buka dgn en myvitrd.

    BalasPadam
  13. is duk servey rega baby cots... jumpe belog ni (^___^)
    is folo sini tau~

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak