GST Pertamaku, Bangga Dapat Menyumbang Ekonomi Negara

Hari kedua perlaksanaan GST.. dapat juga merasa kena gst.. secara peribadi aku bangga sebab dapat menyumbang kepada keuntungan negara..

Kalau ikutkan perkiraan.. jika peniaga ikut step yang gst sarankan memang harga barang akan murah dari sebelumnya.. tetapi tidak terkecuali ada pihak yang akan ambil kesempatan menaikkan harga barang...

Sebab tu kalau anda rasa anda tidak layak dikenakan gst oleh peniaga... terus buat aduan kepada pihak berkerkenaan untuk susulan lanjut..

Macam cerita semalam ada yang beli topup nilai Rm10... tapi bayaran yang dikenakan adalah Rm10.60.. bila ramai yang buat aduan.. hari ni pihak tersebut bersedia memulangkan semula nilai GST yang dikenakan pada pembelian topup tersebut..

Ada baiknya kita buat aduan kepada pihak yang berwajib dari kita mengamuk tak tentu pasal dekat kedai.... itu pandangan peribadi saya..

Ulasan

  1. sikit tu kak long, hari ni akak dapat info dari agen insuran i, my medical card rm962 + 6% gst. total 1019. Patutnya tak perlu bayar GST tetapi notis renewal sampai lewat...sakit hati ku berlubang-lubang rasanya. service auto debit pun kena GST jugak.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak