Buang Logo Gengblogger Sebab Sebarkan Virus dan Malware

Salam pagi semua, malam tadi aku dikejutkan dengan blog aku dijangkiti malware yang datang dari gengblogger. semalam petang aku dah perasan setiap kali aku buka gengblogger kenapa dia keluar website warna merah macam dekat bawah ni.

siapa tak risaukan bila blog kena virus, lagi2 blog ni tempat cari makan sikit-sikitkan. aku ada juga follow dalam tu macam mana nak fix masalah malware ni tapi tak berjaya.

so bila aku masuk dalam gengblogger ada sorang sahabat kita dapat selesaikan masalah malware tu dengan membuang logo gengblogger seperti dekatbawah ni yang ada dalam blog kita..

Kepada owner website gengblogger aku minta maaf sebab terpaksa buang logo tu atas keselamatan blog aku sendiri. kalau website gengblogger dah bebas dari virus & malware baru aku insert semula logo tu.

lepas aku buang je logo tu .. masalah blog aku yang dikesan ada malware dari gengblogger selesai. takda keluar lagi website amaran warna merah macam dekat atas ni.

P/S: kepada rakan-rakan blogger yang berdaftar di gengblogger aku harap kalau korang nak mengatasi masalah ni, buat sementara waktu buang semua logo-logo gengblogger yang ada di blog anda. bukan kita band gengblogger, tapi untuk sementara waktu sahaja sehingga website gengblogger bebas dari virus dan malware.

online counter

Tagged as : Virus & malware di gengblogger, panduan fix malware di gengblogger

Ulasan

  1. bro...kalo saya tick proceed anyway komputer saya x jadi masalah ke?

    BalasPadam
  2. he..he.. yer ker... blog anne ader gak letak logo GB tapi ok jer.. takder masalah pun..

    emmm pelik

    BalasPadam
  3. Aku sekarang guna antivirus avast..setiap kali masuk ke GB mesti die bg warning. aku tak pernah letak pulak logo GB tapi still ada warning. so jarang dah buat BW ke GB. admin GB kene buat something ni..kalau tak bloggers akan menjauhkan diri :P

    BalasPadam
  4. camne logo leh kene virus ek??
    igt pendrive je kene , logo pun sama huhuhuhu :(

    http://gnola25.blogspot.com/2010/08/pendrive-ku-kena-virus.html

    BalasPadam
  5. logo tu ada link ke website gengblogger.. kecuali dalam logo tu takda link memang takda masalahlah.. kalau guna skrip yang ambil dalam web gengblogger untuk keluarkan logo tu.. memang akan kena warning..

    kesan dia bila kita tick proceed anyway tu.. tak surelah.. takut je virus tu duduk sekali dalam pc.. macam aku punya pagi ni dah kena.. semua browser tak leh nak bukak.. tengah fix problem tu sekarang..

    cuma tak tahu virus tu datang dari gengblogger punya site atau bukan..

    harap maklum

    BalasPadam
  6. sama lah ngan saya...semalam malware pon dah bagi amaran logo gengblogger tue ada virus...tue yang saya terus buang...sebelum2 nie pon bayak blog atau site yang ada virus & malware gitau ada dalam link blog saya...dan saya terus buang...bila buang jer blog saya ok balik...bagus jugak ada malware protection nie...jadik kita akan tau link apa yang bawak virus dlm site kita kan.. :)

    BalasPadam
  7. tq fot the info....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak