Bukit Cerakah Shah Alam | Taman Pertanian Malaysia

[Update post using : Windows Live Writer]

Salam,

Minggu lepas sempat aku meluangkan masa sepetang gi bawa wife dengan adik-adik ipar gi jalan-jalan dekat Bukit Cerakah Shah Alam atau ada yang sebut Taman Pertanian Malaysia.

bukit-cerakah-taman-pertanian-malaysia
Kredit foto wk-net

Ni merupakan kali kedua aku sampai dekat Bukit Cerakah ni, first aku datang dulu masa budak sekolah lagi..ikut rombongan sambil belajar.. bayangkan dah berapa puluh tahun tu.. aku rasa lebih dari dari 18 tahun kot.. yang aku ingat cuma rumah 4 musim je..

Yang menarik kali ini.. dulu aku sampai kebetulan musim salji.. minggu lepas aku datang pon musim salji juga.. memang sejuk dalam tu.. rasa macam dekat kutub utara je.. hahaha.

Jom kita layan gambar-gambar yang sempat aku petik masa tu..


Macam-macam gaya adik ipar aku.. kalau boleh nak loncat gayut dekat atas tu..mugkin dia buat kot.. hehehe 

Yang ni nak ikut terbang sekali kot adik ipar aku ni.. suka dia dapat g jalan-jalan 

 kita orang jalan kaki lebih kurang 1.3KM nak gi rumah iklim 4 musim


Sampai juga dekat dekat depan rumah iklim empat musim.. posing2 dulu ambil gambar kenangan 

 aku pon tak tahu pasal apa adik ipar aku ni jadi meroyan sampai sini.. hehehe

yang ni pon pasal apa entah yang dibelasah patung tu pasai apa?.. geram dekat sapa ni.. 

 aduhai..adik beradik ni.. pantang ada camera nak posing je.. tengok jelah tu. nak jadi model tiang ke ni syg? hehehe
 Pasangan serasi bersama..

dia orang nak bercita-cita g tempat atas tu.. sayang tunjuk paris ye.. tahun depan nak g ke? 

mamat tu muka sedih je.. pasal apa ni.. senyumlah sikit bang oi.. 

 peluk jangan tak peluk.. sejuk sangat ke?

tengok gaya adik beradik ni memang sejuk kot.. mcm menggigil je tu.. 

 aik solo je.. boleh abag kenal?.. hehehe

aku pon tak faham mamat ni.. time panas tak pakai cermin mata.. time sejuk2 ni pulak dia pakai.. macam2lah.. hahaha 

amacam ada macam dekat kutub utara tak? 

 wah seronoknya  ..nampak salji.. cuma tak boleh pegang je ni


pokok ni dah luruh..daun dah jadi salji.. geram macam nak pegang je.. 


 tak dapat g kutub utara.. d rumah 4 musim pon jadilah..

Info lanjut berkenaan Bukit Cerakah Shah Alam

Nota Kaki : Musim cuti sekolah ni apa kata luangkan sikit masa dengan family bawa anak-anak gi melawat tempat-tempat menarik dalam negara ni. Aku cadangkan datang ke Bukit Cerakah ni.. memang tak rugi datang sini.

Ulasan

  1. Blog Baru (2010) Pilihan??? kalau berbesar hati untuk undi saya. UNDI N0.108. nak tahu lebih lanjut? tekan sini

    http://miela-tahril.blogspot.com/2010/12/blog-baru-2010-pilihan-undi-no108.html

    terima kasih kerana sudi meluangkan masa :)

    BalasPadam
  2. not bad boleh cuba ni, thanks for the info

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak