Kenapa Contest Tak Dapat Sambutan

Salam semua,

Alhamdullilah syukur masih sihat kita semua di hari ini.. Pagi ni sewaktu aku check blog, aku terpandang satu comment yang sangat berguna dari seorang yang aku kira berpengalaman dalam dunia blogging ni.

Beliau telah memberi pandangan ke atas contest yang aku anjurkan sebelum ini yang aku kira penyertaan agak hambar.. dan beliau memberi comment seperti dibawah ni.


Tq buat eyriqazz atas teguran yang diberikan

Korang tentu kenalkan sapa yang komen tu.. bukan senang nak dapat komen dari otai ni.. sebab comment yang diberikan tu sebenarnya adalah tips untuk kita semua yang nak berjaya dalam membuat contest ni.

Ekoran dari teguran membina tu aku serta merta telah mengubah syarat-syarat contest aku kepada tiada kemestian untuk follow blog ini dan juga facebook untuk menyertai contest aku ni.


kredit pakcik google

Eyriqazz sorang yang berjaya dalam membuat apa jua contest / GiveAway... so kepada rakan-rakan yang nak buat contest/giveaway ni.. jadikan komen otai tu sebagai panduan korang.





online counter


--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Ulasan

  1. :):):)
    memang tepat dan padat komen tuh

    BalasPadam
  2. komen tu tak bernas langsung...booger oversea pun suruh jadi follower..kalau tak jadi follower macam mana nak tau perkembangan contest?macam mana nak tau diri tu menang?agak sengal jugak comment tu...blogger otai ke macam tu?

    BalasPadam
  3. @Mknace : teguran membina kenalah terimakan.

    @E.D.Y : masing-masing ada pandangan peribadi.. tapi apa salahnya komen yang membina kita ambil sebagai panduan.. setiap komen aku selalui hargai..

    BalasPadam
  4. thanks bro for the entry...

    edy, dalam memberi pandangan, there are no right and wrong answer..n yes, saya bukan otai blogger....saya lontarkan itu just pandangan peribadi dan juga pandangan dari sifuku @ melromeo yang sudah agak lama berblogging....

    from bloggers yang saya kenal, most people agak keberatan untuk join bila kena follow mengfollow ni,cam tak ikhlas je...

    apapun,again,lain padang lain belalang....nak tahu pasal update boleje bookmarkkan blog itu or linkkan di sidebar..

    Ala, kalau dah join contest dan rasa ada chance nak menang, secara sendirije akan check back that website on in a while...

    BalasPadam
  5. Kalau nak buat contest yang kena follow blog ataupun like page facebook, mesti kena cari orang yang sesuai.. kena cari ramai orang.. dalam ramai tu ada beberapa je sanggup jadi memang kena cari lebih ramai orang.

    satu lagi, kalau nak galakan orang follow/like, pastikan contest tak berenti kat situ, kalau boleh jadikan contest tu berterusan jadi diorang follow pun tak rugi, sebab ada kelebihan :)

    BalasPadam
  6. lagi kita mintak follow, lagi la orang tak nak follow..tapi lagi kita suruh stop follow(macam entry ni), lagi orang akan follow kita..insyaAllah..

    BalasPadam
  7. Yeah.... teguran dan cadangan positif untuk kita semua... Anyway kita juga boleh mintak blogger yang bertrafik tinggi untuk promosikan contest yang kita buat.... dan akan ada hasilnya....

    BalasPadam
  8. @eyriqazz : aku sentiasa menerima teguran dan pandangan dari sesiapa pon.. biarlah orang kritik kita macam mana sekali pon pasti ada hikmahnya bro.. aku tak sangka pulak ada blogger boleh komen macam ni dalam entri aku bro.. abaikan je apa yang dia kata tu eyriqazz.

    @Nor' Atikah : sama2..

    @Izzat : tq atas pandangan anda.. insyaallah akan dijadikan panduan nanti

    @Monkey : tq2.. betul tu apa yg ko ckp tu.. lagi kita minta..lagi orang tak nak follow..hehehe

    @hazman : setuju dengan cadangan ko tu.. tp ada ke yg nak promote blogger hingusan mcm kita ni.. hehehe

    BalasPadam
  9. Salam,

    Sebenarnya semua tu atas pendapat masing2..tp akak mmg setuju dengan eyriqazz, sbb tu klu ahm perasan apa2 contest kt blog akak memang xbuat susah mana pun, saje xnk susahkan org lain, biar diorang masuk contest dgn senang hati, so penyertaan pun secara tak langsung banyak.

    ingat dulu akak pernah buat cabutan bertuah, x sangka mendapat sambutan, entry tu cuma suruh copy paste ayat je, xde suruh follow bagai, dan hasilnya yang join contest tu seramai 110 orang blogger :)

    apa pun tak semua perfect, amik mana yg rasa ok, yang x ok jgn follow. terpulang pada diri masing2.

    apa pun kita hormati pendapat orang lain, mungkin itu dari sudut pandangan dia.

    tapi satu je..nak menegur tu ada caranya , jgn dengan teguran yang memperli.

    ikhlas dari kakyan...ekeke panjang lebar pulak komen nie, maaf ye...terlebih sudah...hahaha :))


    www.yanmieonline.com

    BalasPadam
  10. @kak yan : Tq atas komen ni kak yan.. wah macam buat karangan ni.. hehehe.. sekurang-kurangnya semua orang dapat info hasil dari teguran membina ni..

    Sebab tu sy suka orang komen dan bagi pandangan..

    seperti kak yan kata.. yang elok kita ambil sebagai panduan yang tak elok tu kita simpan dalam kocek.. tak gitu kak yan.. hehehe

    BalasPadam
  11. semua pendapat ada betul ada tidaknya... bagi aku kalau aku ambil yang senang jer laaa...

    BalasPadam
  12. emmm...mcm dah lain je blog nih...ada perubahan kt mana yer..heheh

    mmg Eyriqazz nih slalu bg teguran dan nasihat utk blogger lain...DeQdEq pin penah kena tegur gak..maklumlah msh baru la katakan...

    pasal contest lak, DeQdEq mmg rasa klu st=yarat2 nya mudah, tak yah nak fikir2 sgt...mmg terus je leh join...klu byk sgt syarat2...rasa malas je nak join...

    BalasPadam
  13. @deqdeq : perubahan? takda apa yang berubah sama je.. kalau pasal skin yang kuning.. adalah rezeki dari nuffnang..hehehe. (Sponsored Skin from DiGi Nuffnang)..

    Sebab tu aku suka dapat teguran dari rakan2.. sekurang-kurangnya dapat juga perbaiki kelemahan

    BalasPadam
  14. haa....btlla..pasal skin tu yg nmpak lainnya...wah...mcm mana tu, bleh dpt sponsor skin dr Digi Nuffnang

    BalasPadam
  15. @deqdeq : tak tahulah mcm mana boleh dapat.. nuffnang ada antar email masa tu kata dia nak bagi satu sponsored skin.. aku kata alhamdulilah..rezeki.. hehehe..

    BalasPadam
  16. sebab blog best....tu la leh dapat...DeQdEq baru nak join contest Tn Punya tu bleh ke...baru dpt idea apa utk share dgn Tn Punya...

    BalasPadam
  17. @deqdeq : blog biasa je..ramai lagi blog yg power dekat luar tu.. heheh.. tq join contest..meriahkan blog myvitrd ye

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak