[Digi Gadget] Wireless Mobile Router (MiFi) Review Part-3


Bertemu lagi kita pada review aku yang ke-3 ini bersama dengan Wireless Mobile Router (MiFi). di harap anda semua telah membaca review Part - 1 & Part -2 aku sebelum ini.

Kali ini aku nak kongsi pengalaman aku online didalam kereta bersama MiFi. Pada hari raya ke-2 iaitu pada hari ahad kami sekeluarga merancang untuk pergi beraya kerumah makngah di Nibong Tebal tapi malangnya kami sekeluarga telah tersangkut di tengah-tengah jam di atas jambatan pulau pinang. selama 1 jam 30 minit kami tersangkut atas jambatan ekoran kebakaran kabel elektrik TNB dibawah jambatan.

Jam adalah perkara yang aku tak suka

kebakaran kabel utama TNB

Tiba-tiba aku teringat yang aku membawa bersama laptop dan MiFi, apa lagi aku meminta sayang aku untuk mencuba MiFi dari Digi sama ada boleh digunakan diatas jambatan atau tidak. syg aku mengeluarkan laptop dan MiFi tersebut dan terus membuat sambungan ke laman sosial Facebook. Yang menariknya memang bagus MiFi ni sebab aku berada dimana sahaja insyaallah signal tu sentiasa ada mengejar kami.

Online dalam kereta bersama Digi MiFi

Online sampai bateri laptop & MiFi habis... hehehe

Facebook menjadi pilihan ketika online

Sebuk menghantar berita kebakaran Jambatan Pulau Pinang

Nasib baiklah ada laptop dan MiFi kami bawa bersama, jadi sementara menunggu giliran atas jambatan sempat syg aku menghantar maklumat melalui laman Facebook untuk memaklumkan keadaan kebakaran di atas jambatan. pendek kata sepanjang perjalanan kami beraya, syg aku sentiasa online bersama MiFi yang dibawa didalam kereta.

Kesimpulannya kami boleh online dimana sahaja termasuk dalam kenderaan. Terima kasih Digi kerana memberi kepercayaan kepada aku untuk menggunakan MiFi ni tanpa sebarang bayaran selama sebulan.

Andai kata anda ingin online seperti aku didalam kereta dapatkan Digi MiFi sekarang.



online counter
Tagged as : Digi Internet Broadband - Mobile Wi-Fi ( MiFi ) , Wireless Mobile Router

Ulasan

  1. sambil menunggu jam, boleh juga ber online yer..
    cam pemberita lak, boleh buat litas langsung :)

    BalasPadam
  2. hehehe.. tulah pasal.. aku drive je masa tu

    BalasPadam
  3. xbaek oh letak laptop atas riba.. boleh mendatangkan kemandulan x kira jantina.. bahaya oh

    BalasPadam
  4. tq ingatkan sy nanti sy pesan dekat wife jgn letak dekat riba.. huhu

    BalasPadam
  5. Ohh , baru saya tahu pasal meriba laptop ....
    Ok jugak sebab selama ni saya dok consume ocp dan pasang iud and using durex at the very same time, for extra protection ........ Hehe.......sbb dah ter- kena 4 kali : 1 atau 2 protection sgt tidak memadai

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak