Cendol paling power Sg. Dua - Penang

selamat malam semua, haaaa..aku penat sebenarnya nak buat entri pon malas je..buakan takda ide..banyak cuma tak larat... maklum jelah semalam sehari aku drive dari penang balik kl.

so rasa letih tu masih ada lagi.. tapi aku nak cerita gak aku g mana masa ari sabtu aku dekat penang ni.

aku sampai penang lebih kurang jam 5.00 pagi.. sepatutnya aku sampai jam 2 @ 3 pagi.. tapi korang faham2 jelahkan aku ni memang kuat tido bila drive.

untuk jaga keselamatan penumpang semua aku singgah tido 2 x dekat RnR.. memang itulah aku buat setiap kali aku drive balik kg. time malam ni.

oklah nak cerita siang sabtu ni.. memang kebiasaan aku balik penang mesti ada aktiviti outdoor ni.. kira kalau tak buat tak best..hehehe.

first aku keluar g Komtar jam 3 petang ambil barang yang member aku kirim suruh beli, habis g komtar aku terus g kepala batas..sebelum sampai kepala batas aku singgah tempat wajib aku pekena cendol ni.. memang aku suka minum cendol dekat sg.dua ni bila aku g penang.. cendol dia lain dari yang lain.. kalau korang nak ke kepala batas singgahlah dekat sg. dua tepi jalan tu pekena cendol dulu.. RM1.50 je satu mangkuk.

korang nak tahu..mengidam cendol punya pasal aku bedal 3 mangkuk..hehehe.. korang nak kata aku tembolok ke..aku peduli apa..janji aku kenyang..hehehe.

habis je kita orang belasah cendol aku g kepala batas sebab mak mertua aku nak g sekolah asrama anak saudara dia kasi barang sikit.

habis je dekat sana kita orang singgah jalan2 dekat satu pekan dekat kepala batas tu..nama pekan tu aku lupa tanya..hehehe..

dekat pekan nilah aku belikan sorang kak dekat opis aku yang mengidam buah delima.. korang nak tahu sebiji berapa harga..RM10.00...mahal gila..alasan dia orang bukan musim.. orang mengidam punya pasal aku belikan kak tu..sebab dah merata cari dekat kl tak jumpa.

habis je shoping2 dekat kepala batas terus aku balik penang n singgah bayan lepas jab g umah bapa angkat syg aku.. sembang punya sembang dah jam 9 malam..kita orang pon gerak balik sebab dah penat..

tapi moral dia memang best setiap kali aku balik penang ni.. next time aku balik ni dah musim raja buah pulak ..memang masyuk..habis diet aku..hehehe..



nilah dia cendol power yang aku suka....


Pergggg memang mantop....

bapa & mak mertua aku bersemangat makan cendol dengan mee sup



tengok syg aku tak toleh tengok abg pon ye...makan laksa sorang...

Ulasan

  1. eh.. not the one i penang road? =)

    BalasPadam
  2. AHM....alamak paling tak boleh lupa durian balik pulau lah...pernah makan tak tepi jln area balik pulau tu...peeerrrrgggghhhhhh bestnya...2 biji durian makan sorang je...penah gak minta sukun atas pokok dekat fruit farm tu...gara2 mengidam...masa preggy anak no 2...hahahhaha nasib baik nyonya tu baik.....

    BalasPadam
  3. try pekena plak cendol maklom. lagi da best ... nama kedai cendol pak belalang. kat sg dua aku tak sure kedai mana.

    hafizgsr
    gsrforum.net

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak