Pulangkan Tayar dan Sport Rim Aku !!

Salam pagi semua, kes kecurian tayar dengan rim sukan ni dah makin menjadi2. paling bengang bila dahlah nak g keje, pegi dekat kereta tengok2 dah takda tayar semua, tinggal digantikan dengan tayar batu bata je..

Perggg tentu korang rasa panas satu badan jekan.. macam nak bakar je semua kereta dekat kawasan tu kan.

cerita ni berkisarkan pengalaman aku tadi pagi masa nak g kerja waktu melalui jalan SS2 petaling jaya. orang petaling jaya tentu tahu jalan tu sebab terkenal dengan kedai makan MURNI yang menghidangkan makanan dengan pinggan BESAR.

berbalik dengan cerita kau pagi tadi. kebetulan aku lalu dekat jalan tu aku terpandang satu kereta MYVI SE baru yang tak bergerak dekat selekor betul2 dengan Sebuah petrol Pump kalau tak silap aku Caltex kot. bila aku perhatikan betul2 mana pergi 2 tayar kereta tu sebelah kiri dan kenapa diganti dengan batu bata ditengah2 kereta tu.

wahhh ni dah kes curi kot. apalah punya manusia.. orang penat2 kumpul duit beli kereta dia orang sedap2 je curi tayar kereta tu.

aku sungguh bersimpati kepada mangsa MYVI SE tu yang kehilangan tayar tu..

P/S: kalau korang pakai rim sukan yang cun2 tu jaga2lah kalau boleh mangga sekali dengan tiang umah korang macam korang rantai motor kau dekat tiang tu.. hehehe.. pencuri ni tak kenal sapa pemilik kereta ni pon.. dia orang main bedal je.. so Hati2 lah ye pemilik rim sukan yang cun2 tu.

Ulasan

  1. one of my colleague pasang sensor kat tayar dier pun kena curi..isk isk..pencuri masa ini memang teruk

    BalasPadam
  2. takotnye...walaupun kete sy xberapa nk ada rim...tp risau gak kalo jd pape...hehe

    BalasPadam
  3. kalau dia tak dpt jual rim .. tayar pon jalan juga cik adik n abg oi

    BalasPadam
  4. hahahah..kes mcm nie kt jb pon belambak wooo...bahaye

    BalasPadam
  5. ha'a..mmg betoll..baru tekena semalam..seb baik cuti...smpai2 kat kete sekali tgk tayar dua bijik da kena curi..ganti ngan seketul bata je kat bawah tu...hmmm..melayang jugak la 600 lebih nak cover sume tu...kete sebulan pun tak sampai lagi...

    BalasPadam
  6. jap2,nak carut sikit,celaka cicak pokke,yang ini cerita lagi sedih,curi rim belakang sampi ta lapik ape2.sampi je kat kete,nampak kete senget sebelah,perrrrhhhhhhhh,,,,,dah la tengah bulan,yang mampu cakap SABAR,kesian member aku,dah la kiteorang dari kl,hilang kat JUSCO IPOH,yang menyedihakn lagi,bukan park kat luar,park kat dalam JUSCO tu,tanye management,mana sport rim member aku?dia cakap i dont know,aku tanye sekali lagi,sapa ambik,dia cakap i dont know,then aku tanya sekali lagi,mana cctv,dia cakap we dont have la,aku tanya soklan terakhir,mana secure????dia cakap hak milik sendiri,then aku cakap,NENEK kau!!!!!dia cakap napa lu cakap macm tu,aku cakap,everyone FUCK jusco IPOHHH!!!

    BalasPadam
  7. Santau je pencuri tu.. berbaloi tengok dia muntah darah seumur hidup.. bagi pengajaran pada pencuri yang lain.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Jangan segan-segan bagi komen ye..

Catatan popular daripada blog ini

Myvi Kos Service Aircond Setelah 5 Tahun atau 150000KM Perjalanan

Myvi Kos Tukar Disc Brake Rotor

DIY Pencucur Rokok Myvi Yang Rosak